søndag 18. september 2011

Itslearning - Mine favoritter

Jeg har brukt Itslearning i undervisningen i mange år. Jeg har prøvd mange av de mulighetene som finnes i programmet.  Her vil jeg dele med dere noen av mine favoritter. For at det ikke skal bli for uoversiktlig har jeg valgt å legge disse inn som fire blogginnlegg:

1) Itslearning - Navigasjonstreet
Her sier jeg noe om hvordan jeg bygger opp Navigasjonstreet på fagsidene mine, og hvordan jeg knytter dette sammen med hovedområdene og kompetansemålene i læreplanen.

2) Itslearning - Planleggeren
Her sier jeg noe om hvordan jeg bruker Planleggeren i Itslearning, som et dynamisk verktøy, som erstatning for mine tidligere statiske årsplaner.

3) Itslearning - Diskusjonsforum
Her viser jeg forskjellige bruksområder for Diskusjonsforum og hvordan dette kan bidra til en god dynamikk i klasserommet.

4) Itslearning - Avstemning
Her viser jeg forskjellige eksempler på bruken av avstemninger og hvordan dette kan hjelpe meg som lærer i undervisningsarbeidet.

Dette er ment som en inspirasjonskilde for andre lærere som bruker Itslearning. Kontakt meg gjerne hvis det er noe du lurer på eller det er noe jeg kan hjelpe med.

Ingen kommentarer: